Με την ανάπτυξη του takeaway στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια να αυξάνεται ραγδαία, οι Covid-19 μέρες ήρθαν για να το απογειώσουν. Ολοένα και περισσότεροι από εμάς επιλέγουμε να κάνουμε τη βόλτα μας, απολαμβάνοντας έναν καφέ, ένα ποτό ή ένα snack στο χέρι, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που προτιμούν το takeaway από το delivery γιατί με τον πρώτο τρόπο μπορούν παράλληλα να… πάρουν και τον αέρα τους! Και μπορεί ο αέρας του να κάθεσαι στο μαγαζί και να απολαβάνεις όλη τη διαδικασία (παραγγελία, σερβίρισμα, κουβεντούλα, άνετο περιβάλλον κτλ) να μην αντικαθιστάται με τίποτα, φαίνεται όμως ότι αυτή η νέα τάση, βρήκε παραθυράκι και τρύπωσε στην καθημερινότητά μας.

Πρωτοεμφανίστηκε περίπου μια πενταετία πριν. Σιγά- σιγά και εσύ θα είχες παρατηρήσει πως εκτός από delivery υπήρχαν αρκετοί που αρέσκονταν στο να παίρνουν οι ίδιοι τον καφέ τους στο χέρι και παράλληλα να κάνουν την βόλτα τους, σε πλατείες, πάρκα, βουνά και παραλίες. Πλέον όλες οι επιχειρήσεις διαθέτουν υπηρεσία takeaway ενώ αρκετές είναι εκείνες που κοστολογούν το προϊόν οικονομικότερα αν πας και το πάρεις ο ίδιος. Η ραγδαία αυτή αύξηση της υπηρεσίες εντοπίζεται να ξεκινά με τον καφέ, όταν με λιγότερα χρήματα από ότι θα χρειαζόταν κάποιος για να πάει σε μία καφετέρια να απολαύσει τον καφέ του, μπορούσε να τον παίρνει takeaway πίνοντάς στον ενώ περπατά στην πόλη ή ακόμα και στην φύση. Παράλληλα, οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής στην πρωτεύουσα το επέβαλλαν και ως τρόπο να κερδίζει κανείς χρόνο, αφού μπορούσαμε να απολαμβάνουμε τον αγαπημένο μας καφέ, χωρίς απαραίτητα να έχουμε πάρα πολύ χρόνο ελεύθερο για αραλίκι στην καφετέρια. Μαζί λοιπόν με τον καφέ, η συνέχεια έφερε τα cocktails on the go, όταν αρκετά bar σέρβιραν τις συνταγές τους σε ποτηράκια που μπορούσες να πάρεις μαζί σου αλλά και με πρωινά, σφολιάτες και παντός είδους snack, αφού η πείνα έπειτα από έναν καφέ ή ποτό, ήταν δεδομένη. Η συνδυαστική λοιπόν, αυτή αγορά της εστίασης, προσέφερε μια εύκολη, ποιοτική και εύγευστη λύση στον καταναλωτή, ενώ παράλληλα διεύρυνε το περιθώριο κέρδους για τις επιχειρήσεις και βοηθούσε στο να ισχυροποιηθούν οι δεσμοί με τους τακτικούς θαμώνες, αφού έτσι δημιουργούσαν καθημερινές συνήθειες οι οποίες τους έφερναν πιο κοντά. 

Καταστήματα που εξυπηρετούν αποκλειστικά takeaway

Με την ζήτηση λοιπόν, να ανεβαίνει, συναντάμε ολοένα και περισσότερα καταστήματα που εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο takeaway. Αυτό συμβαίνει είτε από επιλογή, είτε προκειμένου να αποφύγουν τα μεγάλα ποσά που χρειάζεται κανείς να επενδύσει για ένα σωστό delivery. Όταν δε μιλάμε για εταιρίες που παρέχουν delivery μέσα από εφαρμογές, σε αρκετές περιπτώσεις το κόστος λέγεται πως είναι δυσβάσταχτο, αφού μπορεί να αγγίξει ακόμα και το 30%. 

Το κατάστημα λοιπόν, που εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο παραγγελίες takeaway, συνήθως είναι ένας χώρος με περιορισμένα τμ χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι δεν θα είναι και καλόγουστος! Τα περισσότερα από αυτά προβάλλουν τα snacks στην κεντρική βιτρίνα τους έτσι ώστε όσοι πηγαίνουν με τη σκέψη να πάρουν απλώς έναν καφέ να δελεάζονται από τα διάφορα εδέσματα και να τα αγοράζουν. 

Πως ο Covid-19 αύξησε τις takeaway πωλήσεις

Ζώντας μέρες που δεν περιμέναμε ότι θα έρθουν με τον Covid-19 να έχει μπει και να έχει αλλάξει την καθημερινότητα όλων μας για τα καλά, το takeaway φαίνεται πως εδραιώνεται κάθε μέρα και πιο πολύ. Οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά που επέφερε μαζί της η πανδημία, άλλαξαν τις προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού, το οποίο φαίνεται πως αναζητά πλέον ολοένα και περισσότερο καταστήματα με takeaway υπηρεσία, καθώς μπορεί με αυτό τον τρόπο να κάνει και τη βόλτα του. 

Παράλληλα το takeaway κρύβει έναν πολύ μεγάλο δυναμισμό επειδή δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες σταθερά υψηλής ποιότητας σε πολύ πιο χαμηλή τιμή από ότι στη σάλα και χωρίς την παραμικρή έκπτωση στην ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν.  

Αύξηση στην πελατεία 

Την ίδια ώρα, η υπηρεσία takeaway φαίνεται πως κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και για άλλους λόγους. Σύμφωνα λοιπόν, με έρευνες ο καφές είναι από μόνος του ένας καλός λόγος για να συνεχίσεις να συντηρείς ή και να αυξάνεις την πελατεία σου. Την ίδια ώρα δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις μάλιστα που είδαν να αυξάνεται μαζί με τις πωλήσεις του καφέ και η ζήτηση για προϊόντα πρωινού και snack, οπότε αυτομάτως και ο τζίρος τους. 

Έμφαση στην ποιότητα

Καθώς ολοένα και περισσότερα καταστήματα καφεστίασης διαθέτουν πλέον υπηρεσία takeaway, το πεδίο του ανταγωνισμού μετατοπίζεται σε δύο κυρίως στοιχεία: την τιμή και το εύρος των προσφερόμενων επιλογών σε ροφήματα και γεύματα. Η ιστορία μάλιστα φαίνεται να έχει δείξει πως σε βάθος χρόνου ένα φθηνό μα όχι τόσο ποιοτικό προϊόν μπορεί να βλάψει μακροπρόθεσμα την επιχείρηση αφού αποδεικνύεται μειονέκτημα. Αντιθέτως τα snack που ικανοποιούν τη σχέση ποιότητας- τιμής σου επιτρέπουν να κερδίσεις έδαφος έναντι των υπολοίπων, να διαφοροποιηθείς και να ξεχωρίσεις. Και μπορεί όλοι να σκεφτόμαστε κυρίως τα κόστη που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φαντάζουν αποτρεπτικά, η ποικιλία που μπορεί να προσφέρεις στον πελάτη ωστόσο θα σε ευνοήσει να ξεχωρίσεις στις αυξημένες απαιτήσεις του κοινού.