Το να διατηρούμε το αυτοκίνητό μας, στην καλύτερη δυνατή κατάσταση μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης βλαβών και δυσλειτουργιών, ενώ την ίδια στιγμή ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο πουλιέται ευκολότερα και σε περισσότερα χρήματα αν χρειαστεί. Διαβάστε μερικές από τις πιο βασικές συμβουλές για να το επιτύχετε!

                      Εργασίες συντήρησης

Κάθε αυτοκίνητο για να λειτουργεί σωστά θα πρέπει να πραγματοποιούνται τα καθορισμένα από τον κατασκευαστή service και οι διάφορες εργασίες συντήρησης.

Έλεγχοι από τον ιδιοκτήτη

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, καλό είναι να κάνουμε κάποιους απαραίτητους τυπικούς ελέγχους, έτσι ώστε να διαγνωστεί πιθανή βλάβη. Οι συνηθέστεροι έλεγχοι είναι αυτή της στάθμης του λαδιού του κινητήρα και των διαφόρων υγρών (π.χ. ψυκτικό, φρένων, υδραυλικού τιμονιού).

Ήπιες αλλαγές ταχυτήτων

Οι αλλαγές των ταχυτήτων πρέπει πάντα να γίνονται ήπια και με ομαλό τρόπο, έτσι ώστε να μην αρχίσουν να «χτυπάνε» τα γρανάζια.

Πάρτε το πόδι από τον συμπλέκτη

Μια κακή συνήθεια πολλών οδηγών είναι να κρατάνε πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη μέχρι να ανάψει πράσινο το φανάρι, κάτι που φθείρει πιο γρήγορα το δίσκο – πλατό, ενώ ταυτόχρονα κουράζει και το πόδι.

Δεν «τερματίζουμε» το υδραυλικό τιμόνι

Ποτέ κατά το παρκάρισμα δεν κρατάμε τέρμα στριμμένο το τιμόνι, αφού ζορίζεται πολύ η αντλία του συστήματος.

Λειτουργία του κινητήρα σε χαμηλές – μεσαίες στροφές

Μη λειτουργείτε τον κινητήρα στα «κόκκινα» αφού το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η φθορά του, ο έντονος θόρυβος και η κατακόρυφη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ουσιαστικά μόνο σε μια προσπέραση είναι απαραίτητο να φτάσει ο κινητήρας σε υψηλότερες στροφές για να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση.

Δεν ανεβαίνουμε πεζοδρόμια

 

Η… ανάβαση των πεζοδρομίων εκτός από το ότι δηλώνει ασέβεια προς τους πεζούς και δημιουργεί προβλήματα, προκαλεί και φθορά στα ελαστικά και στις ζάντες.

Μην το υπερφορτώνετε!

Όλα τα αυτοκίνητα έχουν ένα μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, το οποίο αναγράφεται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Η υπερφόρτωση φθείρει τα αμορτισέρ της ανάρτησης, ενώ αλλοιώνει σημαντικά την οδική συμπεριφορά.

Προστασία από τις καυτές ακτίνες του ηλίου

Κατά τους θερινούς μήνες, η έκθεση του αυτοκινήτου στον καυτό ήλιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, σιγά – σιγά αρχίζει και δημιουργεί θαμπάδα στο χρώμα του αμαξώματος, ξεραίνει τα πλαστικά του εσωτερικού και ξεθωριάζει τις υφασμάτινες επενδύσεις