Κακά τα ψέματα λίγοι από εμάς μπορούν να χειριστούν μόνοι τους και με επιτυχία τα λογιστικά τους. Οι περισσότεροι και μόνο στη θέα των αριθμών και των οικονομικών στοιχείων παθαίνουμε πανικό! Για αυτό καλό είναι ένα τόσο λεπτό ζήτημα όσο τα λογιστικά μας, να τα αφήνουμε σε χέρια ειδικών και μόνο! Η λογίστρια, Καλλιόπη Μπέκα και ιδιοκτήτρια του λογιστικού γραφείου En – Taxis Piraeus, λύνει όλες μας τις απορίες!

Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στο να ασχοληθείτε με τα λογιστικά;
Κυρίως το γεγονός ότι οι απόφοιτοι λογιστικής δεν δυσκολεύονται να αποκατασταθούν επαγγελματικά καθώς κατέχουν την γνωστική βάση που αποτελεί ουσιαστικό εφόδιο για την αγορά εργασίας. Επίσης, είναι ένα επάγγελμα που σου δίνει την δυνατότητα να βοηθήσεις ιδιώτες και επαγγελματίες να ανταπεξέλθουν σε όλο αυτό φορολογικό – νομοθετικό χάος που επικρατεί και να τους δώσεις λύσεις άμεσες και υπεύθυνες, γεφυρώνοντας το χάσμα που υπάρχει μεταξύ πολιτείας και πολίτη.

Τι υπηρεσίες προσφέρετε στο En – Taxis Piraeus;
Το En – Taxis Piraeus σε αντίθεση με τα υπόλοιπα λογιστικά γραφεία, εκτός από τις κλασικές υπηρεσίες λογιστικής υποστήριξης (τήρησης βιβλίων, μισθοδοσίες, φορολογικές δηλώσεις κλπ) εξειδικεύεται στον οικονομικό έλεγχο και στην παροχή συμβουλών σε επιχειρήσεις έτσι ώστε να πετύχουν το ανώτατο δυνατό σημείο απόδοσης τους. Παράλληλα, έχουμε μεγάλο φάσμα συνεργατών οι οποίοι ειδικεύονται σε πολλαπλά αντικείμενα όπως επιδοτήσεις Eσπα ,OΑΕΔ, επιδόματα, συντάξεις, ακίνητα.

Με βάση ποια κριτήρια πρέπει κατά τη γνώμη σας, να επιλέγουμε λογιστή;
Αναμφίβολα η επιλογή του λογιστή δεν είναι εύκολη υπόθεση! Πόσω δε μάλλον όταν πρέπει να γίνει εν μέσω οικονομικής κρίσης. Γνώμονας είναι η άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες του πελάτη, χωρίς αυτό να συνεπάγεται προχειρότητα ή βεβιασμένες κινήσεις. Ο λογιστής θα πρέπει να είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις που καλείται να διεκπεραιώσει και να δίνει σε εύλογο χρονικό διάστημα τα δεδομένα εκείνα που του ζητούνται. Σε κάθε περίπτωση σημαντικό είναι ο λογιστής να είναι προσιτός και φυσικά να ταιριάζει στον προϋπολογισμό του καθενός.

Τι απαντάτε σε εκείνους που υποστηρίζουν πως η επιτυχία ενός λογιστή μετράται στα χρόνια εμπειρίας του;
Η εμπειρία σε ένα λογιστή είναι σημαντικό όπλο. Τα γραφεία μας σε Μοσχάτο και Πειραιά απαρτίζονται με στελέχη τα οποία έχουν πολυετή εμπειρία σε φορολογικά, λογιστικά και θέματα ελέγχων. Εγγυητές της εμπειρίας μας οι πελάτες μας, που απαρτίζονται από γνωστά ονόματα επιχειρήσεων αλλά και πληθώρα ιδιωτών, που μας εμπιστεύονται σε καθημερινή βάση. Παράλληλα με την εμπειρία όμως, θα πρέπει πλέον να υπάρχει και εξοικείωση με την τεχνολογία καθώς και να ενημερώνεται διαρκώς για τις εξελίξεις στο αντικείμενο του.

Σε μια περίοδο, όπου παρατηρούνται συνεχείς νομοθετικές αλλαγές πόσο εύκολο είναι για έναν λογιστή να παραμένει ενημερωμένος;
Τα τελευταία χρόνια οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι αλλεπάλληλες με αποτέλεσμα να χρειάζεται η καθημερινή ενημέρωση του λογιστή πάνω σε πολλά θέματα. Αυτό πετυχαίνεται με την καθημερινή μελέτη των νόμων και διατάξεων που αφορούν την φορολογική νομοθεσία καθώς και με συνεχή σεμινάρια από έμπειρους εισηγητές.

Φέτος για πρώτη φορά είδαμε ξεχωριστές φορολογικές δηλώσεις για τα ζευγάρια. Ποια τα υπέρ και αντίστοιχα τα κατά της απόφασης αυτής;
Η δυνατότητα για υποβολή ξεχωριστής δήλωσης στα ζευγάρια είναι μια σημαντική φορολογική ανατροπή, η όποια συνεπάγεται πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα για αυτούς που θα την επιλέξουν.
Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα είναι ότι δεν θα γίνεται συμψηφισμός ποσών κατά την εκκαθάριση μεταξύ των συζύγων. Για παράδειγμα, όταν ο ένας σύζυγος είναι επαγγελματίας και έχει οφειλή φόρου και ο άλλος έχει επιστροφή, δεν θα γίνει ο αυτόματος συμψηφισμός που γινόταν μέχρι τώρα στις κοινές δηλώσεις. Επίσης δεν μπλοκάρεται η έκδοση φορολογικής ενημερότητας όταν ο ένας σύζυγος έχει οφειλές.
Στα μειονεκτήματα τώρα, σημαντικό είναι ότι δεν μπορεί να γίνει μεταφορά εισοδήματος από τον ένα σύζυγο στον άλλο για κάλυψη των τεκμηρίων του, εφόσον χρειαστεί, όπως επίσης και η μεταφορά δαπανών για την κάλυψη του αφορολογήτου ορίου.

Εδώ και καιρό ακούμε συνεχώς για τις 120 δόσεις. Ποιους διευκολύνει αυτή η απόφαση και ποια θα είναι τα κριτήρια;
O Απολογισμό της ΑΑΔΕ για το 2018, έδειξε ότι ένας στους δύο ενεργούς πολίτες χρωστάνε στο δημόσιο. Εννέα στους δέκα οφειλέτες χρωστούν λιγότερα από 5.000 ευρώ κι όμως αδυνατούν να τα εξοφλήσουν με την  ισχύουσα ρύθμιση των 12 δόσεων.
Το σχέδιο της κυβέρνησης για τη ρύθμιση των 120 δόσεων θα αφορά εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, χρέη προς δήμους και διαμορφώνεται ως εξής:

  • Οφειλές στην Εφορία
    Εισοδηματικά κριτήρια: 12.500 ευρώ για τον άγαμο, 8.500 για τη σύζυγο και 5.000 για κάθε εξαρτώμενο μέλος.
    Καταθέσεις: να μην υπερβαίνουν τις 15.000
    Ακίνητη περιουσία: όσοι κατέχουν ακίνητα πέραν την πρώτης κατοικίας αποκλείονται από την ρύθμιση
    Αριθμός δόσεων: μέχρι 120 με ελάχιστη δόση 30-50 ευρώ
    Διαγραφή των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, ανάλογα με το ύψος της οφειλής, αλλά και το χρόνο που δημιουργήθηκαν αυτές.
    Διαγραφή του 95% των οφειλών από πρόστιμα
    Ένταξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν δημιουργηθεί έως και τα τέλη του 2017
  • Ασφαλιστικές οφειλές επιχειρήσεων
    Η βασική οφειλή δεν θα απομειώνεται, ωστόσο, προτείνεται η απαλλαγή έως και 100% από τις προσαυξήσεις σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής.
  • Οφειλές σε δήμους
    Σε έως 100 δόσεις θα μπορούν να εξοφλήσουν τις οφειλές τους σε δήμους και νομικά πρόσωπα οι ενδιαφερόμενοι, με ταυτόχρονη απαλλαγή έως και 100% σε προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα.

 

Κολοκοτρώνη 62-64, Πειραιάς. 3ος όροφος.

T: 2104226037