«Η πρώτη βέσπα κατασκευάστηκε το 1946 στην Ποτεντέρα, μια βιομηχανική πόλη στην επαρχία της Τοσκάνης», διάβασα τις προάλλες σε μία από τις κλασσικές μου μεσημεριάτικες σιέστες στον καναπέ του σαλονιού, ρίχνοντας παράλληλα κλεφτές ματιές σε μία ταξιδιωτική εκπομπή για τη Σικελία και τις ακτές της στην τηλεόραση. Εντυπωσιακό, έτσι δεν είναι; Από τη μία η σύμπτωση και τα καταγάλανα νερά στην οθόνη, από την άλλη ο εντυπωσιασμός μου με τη χρονολογία κατασκευής με έκαναν να αρχίζω να ψάχνω περισσότερες πληροφορίες για την περιβόητη αυτή βέσπα, που μεγαλώνει τα τελευταία χρόνια γενιές και γενιές.

Συνέντευξη στη Λιάνα Μπουκουβάλα

Πριν μήνες είχα βρεθεί για διήμερο στο Ναύπλιο και σε ένα από αυτά τα κουσκουσιάρικα τραπέζια που οι κουβέντες κρατούν ως το πρωί, συνάντησα το Θάνο. Ο ίδιος οδηγεί βέσπα, αλλά δεν σταματά εκεί, μιας και επίσης, τις αναπαλαιώνει! Μου είχε κάνει τόση εντύπωση τότε, πως μόλις είχε γυρίσει από βόλτα στη Βυτίνα με τους φίλους. Ως τότε, πραγματικά πίστευα πως οι βέσπες είναι πιο πολύ για μόστρα άντε και καμιά βόλτα στην πόλη, τα χαλαρά από δουλειές Σαββατοκυριάκα. Έπεσα έξω 100%…!

Η έννοια της βέσπας, γιατί περί έννοιας πρόκειται, κρύβει πίσω της μια ολόκληρη φιλοσοφία. Είναι όμορφες, σκερτσόζες με διεγερτικές καμπύλες! Σπάνιες, τίμιες με σκαρί που αντέχει, μιας και οι περισσότερες έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα. Οι οδηγοί τους δεν είναι απλά μαδάτοι τύπου, ούτε hipsters. Είναι συλλέκτες. Φετιχιστές με αντικείμενο του πόθου τα «κορίτσια τους» που παρκάρουν προσεκτικά και συμμετρικά σαν σε αυτοσχέδια έκθεση.

Πως προέκυψε η ενασχόλησή σου με τον κόσμο της βέσπας;

Εντελώς τυχαία στην εφηβική μου ηλικία ανακάλυψα μια ξεχασμένη βέσπα του πατέρα μου στην αποθήκη.

Ποια ήταν η δική σου σχέση με τις βέσπες, πριν αρχίσεις να ασχολείσαι με την ανακατασκευή τους;

Ήταν καθαρά το χόμπι μου. Όσο όμως, περνούσε ο καιρός έβλεπα πως η αγάπη μου για αυτές μεγάλωνε και έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ και επαγγελματικά μαζί τους.

Τι βέσπα οδηγείς αυτή τη περίοδο;

Μία Primavera 125, του 70’.

Πόσος χρόνος χρειάζεται κατά προσέγγιση για να διορθώσεις  μία;

Αυτό δεν μπορώ να στο απαντήσω μιας και εξαρτάται από τη βλάβη. Μπορεί να χρειαστούν από 10 λεπτά έως και πέντε μέρες!

Πόσες έχεις φτιάξει έως τώρα;

Αρκετές…! Με έναν γρήγορο υπολογισμό, σίγουρα πάνω από 100…

Ποιά θεωρείς ότι ήταν η πιο ιδιαίτερη που έχεις φτιάξει έως σήμερα;

Χμμμ, δύσκολη επιλογή. Θα έλεγα πως είναι οι παρακάτω τρείς:

-PE200 του 81’

-VBB του 1962

-ΕΤ3(primavera) του 1968

Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα μιας βέσπας σε σχέση με ένα συμβατικό μηχανάκι ή μια μηχανή;

Η βέσπα είναι ιδιαίτερη περίπτωση… Μπορείς εύκολα να τη συντηρήσεις και με custom λύσεις, προσφέρει ιδιαίτερη χαρά σε αυτόν που ξέρει και μπορεί να τη λύσει και να τη δέσει. Το σημαντικότερο όλων είναι πως η βέσπα είναι ένα όχημα με το οποίο μπορείς να κινηθείς μέσα στην πόλη αλλά παράλληλα και να κάνεις ταξιδέψεις σε όλο τον κόσμο!

Πως τα έμαθες όλα αυτά; «Μαθήτευσες» κάπου;

Την περίοδο των σπουδών μου στη Πάτρα, αγόραζα ανταλλακτικά από ένα συνεργείο βέσπας. Η αγάπη μου για τη βέσπα και η καλή μου σχέση με τον Ηλία Σταυρόπουλο –ιδιοκτήτη του συνεργείου-με βοήθησαν να μάθω όλα αυτά που ξέρω σήμερα και τον ευχαριστώ πολύ για αυτό!

Ποιά είναι η διαδικασία προκειμένου να μπορέσει κάποιος να σου στείλει  τη βέσπα του για φτιάξιμο;

Το μόνο που χρειάζεται είναι να επικοινωνήσει μαζί μου μέσω της σελίδας μου στο fb – sfika.gr ή απλά να έρθει στο κατάστημα…

Μπορείς να διαθέσεις και έτοιμες προς αγορά για εκείνους που το επιθυμούν;

Όχι, δυστυχώς!

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα οι βέσπες έκαναν έντονη την εμφάνισή τους. Πιστεύεις  ότι είναι κάτι που θα ξεφουσκώσει ή ότι θα τις ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους οι Έλληνες;

Θεωρώ πως ήδη την έχει ενσωματώσει στην καθημερινότητα του ο Έλληνας. Κάθε μια είναι ξεχωριστή και έτσι κάνει και τον ιδιοκτήτη της να νιώθει ξεχωριστός.

Πόσο κοστίζει περίπου μιας μέσης κατηγορίας βέσπα;

Εξαρτάται από τις απαιτήσεις του πελάτη…

Που βρίσκεται το εργαστήριό σου;

Άργους 37 στο Ναύπλιο!

Το ήξερες ότι

  • Η Vespa από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής της, αποτέλεσε σύμβολο ελευθερίας, τόσο για τους Ιταλούς στην αρχή, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο στη συνέχεια. Εξαπλώθηκε και στα 60’s λατρεύτηκε από το κίνημα των Mods, τους λονδρέζους έφηβους της μεσαίας τάξης που άκουγαν Smiths, κούμπωναν τα polo shirts τους μέχρι επάνω και έβγαιναν ομαδικές βόλτες με τις μικρού κυβισμού μηχανές τους.
  • H Vespa έκλεψε την δόξα από τους πρωταγωνιστές της ταινίας “Διακοπές στη Ρώμη”, όταν ο Gregory Peck και η Audrey Hepburn αποφάσισαν να κάνουν μια βόλτα μαζί της το 1953, ανάγοντας το δίτροχο όχημα σε εθνικό σύμβολο της Ιταλίας.
  • Την οδήγησε ο Jude Law, στον ρόλο του απόλυτου γυναικοκατακτητή στην ταινία Alfie.
  • Η επίσημη σελίδα της Vespa στο facebook αριθμεί περισσότερους από 750.000 likers ενώ στο La Vespa Vita οι εραστές της μοιραίας ιταλίδας μπορούν να βλέπουν συγκεντρωμένες εκατοντάδες φωτογραφίες που οι βεσπολάγνοι ανεβάζουν στο Instagram με hashtag #VESPAVITA.