Οι ΗΠΑ τη δεκαετία του 70′ ήταν το κέντρο όπου συνέβαιναν όλα τα γεγονότα πολιτιστικά και μη. Έτσι έγινε και με την ντίσκο, καθώς πρόκειται για μία έκρηξη του συγκεκριμένου είδους μουσικής. Ξεκίνησε ως παρακλάδι της funk, αλλά μετατράπηκε σε τρόπο ζωής και το αντίπαλο δέος της rock. Διάφοροι ραδιοφωνικοί παραγωγοί αλλά και παραγωγοί, ξεκίνησαν καμπάνια ενάντια στην ντίσκο με σύνθημα «η ντίσκο πρέπει να καταστραφεί» καθώς συγκροτήματα όπως Bee Gees, η Gloria Gaynor και οι Village People κυριάρχησαν στις πωλήσεις το 1979 και τα κέρδη τους αυξάνονταν κατακόρυφα. Αυτό οδήγησε τις εταιρείες που ασχολούνταν με τη ροκ μουσική να μισήσουν την ντίσκο γιατί πολύ απλά έχαναν θαυμαστές και ταυτόχρονα κέρδη για περισσότερες από δύο δεκαετίες.

Γράφει η Αγγελική Μπαλτσιώτη

Στη νυχτερινή ζωή των ΗΠΑ, πλέον οι ντισκοτέκ ξεπηδούσαν η μία μετά την άλλη, αυξάνοντας όλο και περισσότερο τη δημοτικότητα της ντίσκο μουσικής. Στο Seattle, οι ροκάδες επιτίθονταν σε ντίσκο, ενώ διάφοροι Dj κατέστρεφαν δίσκους της νέας μουσικής. Πολλοί έκαναν λόγο για ρατσισμό, αφού την ντίσκο προτιμούσαν οι Αφροαμερικανοί, οι Λατίνοι και οι ομοφυλόφιλοι, ενώ την ροκ άκουγαν κατά κύριο λόγο οι λευκοί. Όμως το αποκορύφωμα αυτής της μανίας και του μίσους, συνέβη στις 12 Ιουλίου του 1979. Ημέρα σταθμός αφού οι ντισκοτέκ έκλειναν η μια μετά την άλλη και οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί έκαναν μποϊκοτάζ στην μουσική.

Τοποθεσία, το γήπεδο της ομάδας μπέιζμπολ των Chicago White Sox. Στο διάλειμμα του αγώνα μεταξύ των White Sox και των Detroit Tigers, πλήθη κόσμου εξαπολύουν σα φρενιασμένοι δίσκους ντίσκο μουσικής στο κέντρο του γηπέδου. Δεκάδες χιλιάδες στις εξέδρες (συνολικά, πάνω από 50.000 κόσμου) φωνάζουν εκστασιασμένοι, τα μάτια τους πετώντας σπίθες. Οι περισσότεροι δεν είχαν έρθει καν για τον αγώνα, δε τους ενδιέφερε το baseball. Είχαν έρθει για να δουν τη disco να πεθαίνει και να γελάσουν πάνω από το πτώμα της. Να τη σκοτώσουν οι ίδιοι, να μπήξουν τη ταφόπλακα στο χώμα και να φτύσουν από πάνω. Το πλήθος άρχισε να φωνάζει ρυθμικά «DISCO SUCKS-DISCO SUCKS» και οι παραγωγοί λούστηκαν στις ιαχές, καλώντας τον κόσμο να φωνάξει δυνατότερα. Στο κουτί, μαζί με τα βινύλια, είχε μπει μια σειρά από εκρηκτικά. Ο Steve Dahl έθεσε σ’ ενέργεια τον μηχανισμό.

Μια πελώρια έκρηξη. Μια φωτιά. Τα μάτια του πλήθους έλαμψαν στις φλόγες. Ο κόσμος ξεχύθηκε απ’ τις κερκίδες, έτρεξε κατά χιλιάδες μέσα στον αγωνιστικό χώρο. Οι αστυνομικές δυνάμεις μάταια προσπάθησαν να τους αποτρέψουν. Στον χώρο του γηπέδου, πάνω στο γρασίδι, είχε δημιουργηθεί μια πελώρια τρύπα από την έκρηξη.