7 υπέροχες μέρες και νύχτες στη χώρα του Don Vito, της Αίτνας, της φαβέλας, της «αλητείας», της ξεγνοιασιάς, του καλού φαγητού, του κεφιού, του μεσογειακού ταπεραμέντου και του ιταλικού ρομάτζου…

Γράφει η
Λιάνα Μπουκουβάλα

Σας έχει τύχει ποτέ να ονειρεύεστε κάτι τόσο πολύ, που όταν έρχεται η ώρα να γίνει αυτό πραγματικότητα να σας «κόβονται» τα πόδια από χαρά; Αυτό, το συναίσθημα ακριβώς ένιωσα, όταν πάτησα το πόδι μου στη Σικελία. Η απόφαση πάρθηκε εν μία νυκτί, μετά από κάμποσα Negroni στο μπαλκόνι του σπιτιού μου. Δύο ακόμη φίλοι και οι βαλίτσες μας, ήταν όλα όσα χρειάστηκαν για να πάρει σάρκα και οστά μία από τις πιο όμορφες εμπειρίες της ζωής μας.

Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο Παλέρμο, από όπου και οδικώς οι 3 μας, γυρίσαμε κάθε γωνιά της γητεύτρας Ιταλίδας! Δεν θα μείνω τόσο σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και πλατείες. Στις παρακάτω παραγράφους (μακάρι να είχα δεκάδες σελίδες) θα βάλω όλη μου τη δύναμη για να «ζήσετε», να «ακούσετε» και να «μυρίσετε» όλη αυτή τη μαγεία που έχει η Σικελία πίσω από τις τυπικότητες και τα κλασσικά αξιοθέατα που μπορεί κανείς να ανακαλύψει σε κάθε λογής ταξιδιωτικό οδηγό.

Σισιλιάνικες λιχουδιές πριν την εξόρμηση στο νησί! Φυσικά, με το Sugar Free Press, μαζί μας!

Κεφαλού

Ήταν η πρώτη μας στάση. Χυθήκαμε στα γραφικά στενά της, ήπιαμε αυθεντικό espresso και τσιμπήσαμε κάτι στα γρήγορα για να μην χάσουμε χρόνο από τις λήψεις μας. Η Κεφαλού είναι ένα παραθαλάσσιο μέρος με μία εκπληκτική τεράστια αμμούδινη παραλία που εμείς όμως δεν απολαύσαμε γιατί ήταν Νοέμβρης! Χαχα Οπότε, βουρ για την Ταορμίνα!

Η παραλία της Κεφαλού
Το να κυκλοφορείς στην Σικελία χωρίς καπέλο, είναι σα να κυκλοφορείς γυμνός!

Ταορμίνα

Η θέα από την πλατεία της Ταορμίνα
Ανηφορίζοντας για τον οικισμό
Μεσημεριανός καφές στην πλατεία της Ταορμίνα

Μακράν η πλέον κοσμοπολίτισσα. Δεν θυμίζει σε τίποτα όλα όσα έχετε ακούσει για φτώχια και Μαφία. Στην Ταορμίνα θα βρεις τα πιο χλιδάτα ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια της Σικελίας ολόκληρης. Μία μέρα ωστόσο είναι αρκετή για να χορτάσεις τον ήλιο της πίνοντας τον καφέ σου στην πλατεία -επιβάλλεται στάση για φωτογραφία αφού η πλατεία είναι σωστό μπαλκόνι με θέα που κόβει την ανάσα. Συνέχισε με βόλτα στην Corso Umberto, ανάμεσα σε πανάκριβα ρούχα και παπούτσια, λεμονένια καλλυντικά, κοσμήματα και τα γνωστά κεραμικά της Καλτατζιρόνε που θα σε κάνουν να κλαις που δεν μπορείς να τα αποκτήσεις.

Το φηµισµένο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο του 3ου π.Χ. αιώνα στην πόλη Ταορμίνα

Το βράδυ μπορείς να παρακολουθήσεις μία όπερα στο φημισμένο αρχαίο Ελληνικό, φας στο La Scala, όπου αν είσαι τυχερός θα έχει ζωντανή μουσική με Σισιλιάνους να χορεύουν μέχρι τελικής πτώσεως. Μην περιμένεις βιασύνες στο service μιας και οι Σικελοί θέλουν γενικά τον χρόνο τους… Ωστόσο εμείς γελάσαμε πολύ με τον βασικό σερβιτόρο, ο οποίος εκτός από το ότι φλέρταρε μαζί μας, στο τέλος έφερε και το αφεντικό στο τραπέζι για να πιούμε σφηνάκια! Συνέχισε με cocktails στο Morgana Luxury Lounge, όπου που ξέρεις μπορεί στο διπλανό τραπέζι από σένα να πίνουν το ποτό τους οι Dolce Gabbana, μιας και είναι στέκι τους.

Δοκιμάστε το εν λόγω κρασί, οπωσδήποτε. Εμείς το βρήκαμε στην Ταορμίνα

**Εμείς επιλέξαμε ωστόσο να μείνουμε στη Giardini Naxos, μια περιοχή 3 λεπτά μακριά, αφού η διαμονή στην Ταορμίνα είναι αρκετά τσιμπημένη.

**Αν είσαι από εκείνους που τη θέλουν την χλίδα τους must η διαμονή στο San Domenico Palace Hotel, το αγαπημένο της Ώντρει Χέπμπορν.

**Μην κάνεις το λάθος και πας στην Ταορμίνα διασχίζοντας το βόρειο παραλιακό τμήμα του νησιού, όπως κάναμε εμείς. Πρόκειται για μία διαδρομή 3 και μισή ωρών όπου η μισή είναι με συνεχόμενα – κυριολεκτώ είναι το ένα μετά το άλλο- κακοφτιαγμένα, ολοσκότεινα, γεμάτα μούχλα τούνελ.

Ιδού, για του λόγου το αληθές. Είναι αμέτρητα και ατελείωτα!

Castiglione di Sicilia

Στην κορυφή ενός βουνό της επαρχιώτικης Σικελίας, δεν μπορείς παρά να μείνεις με το στόμα ανοιχτό όταν το αντικρίσεις. Είναι όλα όσα φανταζόσουν όταν έβλεπες στον χάρτη τη Σικελία. Ένα dark, μελαγχολικό, σχεδόν μυστικιστικό, underground μέρος, όπου ζουν άνθρωποι με μεγάλη καρδιά και πλατιά χαμόγελα. Μη δίνεις σημασία αν σε κοιτάζουν λίγο σα να έχεις κατέβει από τον Άρη, αφού το Castiglione di Sicilia δεν είναι τουριστικός προορισμός, οπότε δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό. Περπάτα για ώρα στα στενά και γίνε ένα μαζί τους. Κάθε γωνιά έχει και μια ιστορία, την οποία οι κάτοικοι με κάθε ευκαιρία είναι πρόθυμοι να σου πουν.

*Κατέβα τα 2-3 σκαλάκια, μπες στο La dispensa dell’Etna. Χαμογέλα, άσε πίσω τις έννοιες γιατί εκεί θα φας τα ωραιότερα παραδοσιακά φαγητά της ζωής σου. Φυσικά πίνοντας χύμα, σπιτικό κρασάκι από τους αμπελώνες της Αίτνας.

La dispensa dell’Etna (η φωτογραφία είναι από το δικό του αρχείο)

Κατάνια

Μην περιμένεις και τρελά πράγματα. Είναι αρκετά βρώμικη και μουντή αφού τα περισσότερα κτίρια είναι μαύρα αφού έχουν χτιστεί από λάβα. Με αφετηρία την Piazza Del Duomo εμείς επιλέξαμε να περιηγηθούμε στην πόλη με το τουριστικό τρενάκι που έχει αφετηρία πάνω στην πλατεία. Το εισιτήριο κόστιζε μόλις 5 ευρώ και μέσα σε 1 ώρα, έκανες όλο το γύρο της πόλης. Στην Pasticceria Savia στην Piazza Del Duomo ωστόσο επιβάλλεται στάση αφού θα φας τα θρυλικά γλυκίσματα κασσάτα και κανόλι αλλά και τα πιο νόστιμα αραντσίνι της πόλης (τοπικά σικελιάνια σνακ με ρύζι). Γενικά η Κατάνια έχει έναν πιο artistic αέρα. Τα καφέ και τα bar δεν θυμίζουν σε τίποτα τα ελληνικά. Αξίζει όμως να πιείς το κρασί σου στη Piazza Dante, όπου θα δεις μαγαζιά βγαλμένα σαν από παλιατζίδικα, όπου νέοι με καλλιτεχνικές ανησυχίες πίνουν και καπνίζουν – γύρω μας κάπνιζαν όλοι μαριχουάνα δεν ξέρω πραγματικά τι προβλέπει εκεί ο νόμος για αυτό- όσο τα παιδιά τριγύρω παίζουν και γελάνε μαζί με τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους.

**Οπωσδήποτε πέρνα για ένα cocktail από το Boheme. Ζήτα τον Marco, πες του ότι είσαι Έλληνας και θα πιείς το πιο ωραίο Negroni της ζωής σου. Συνέχισε για ακόμη ένα στο First. Είναι κυριολεκτικά η πιο ωραία αυλή της πόλης.

Ο Marco επί το έργον

Αίτνα η μεγαλειώδης

Αίτνα. Το μεγαλύτερο ενεργό ηφαίστειο στην Ευρώπη

Εμπειρία ζωής. Με 2500μ το χαμηλότερο υψόμετρο που μπορείς να προσεγγίσεις, στην κυριολεξία πονάνε οι πνεύμονές σου από τον πολύ καθαρό αέρα. Η Αίτνα, το μεγαλύτερο και υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο στην Ευρώπη (ύψος 3.350 μέτρα) είναι πραγματική εμπειρία ζωής.

«Η Αυτού Μεγαλειότης» φωτογραφίζεται στην Αίτνα! χα,χα!

*Αν έχει καλό καιρό μην περιμένετε για αύριο! Την αμέσως επόμενη μέρα από όταν πήγαμε εμείς χιόνισε και η πρόσβαση δεν ήταν εφικτή.

*Επιλέξτε τον επαρχιακό δρόμο για να ανεβείτε και όχι αυτοκινητόδρομο. Η διαδρομή θα σας ανταμείψει.

Συρακούσες

Με αυτή την πόλη τώρα συμβαίνει το εξής. Οι άνθρωποι είναι λίγο αγενείς και απότομοι. Εμείς είχαμε μία πολύ κακή εμπειρία με την εταιρία Hop On Hop Off με την οποία επιλέξαμε να περιηγηθούμε στην πόλη. Μέσα σε καταρρακτώδη βροχή το λεωφορείο χάλασε, μείναμε μες να περιμένουμε για ώρα με τις ομπρέλες (το λεωφορείο ήταν κάμπριο) και σα να μην έφτανε αυτό δεν ήρθε κάποιο άλλο «χειμερινό» και που να λειτουργεί (!) για να μας πάρει για να μην χάσουμε τη μέρα μας. Έτσι, αφού φυσικά τσακωθήκαμε με τον οδηγό γιατί δεν μας επέστρεφε τα χρήματά μας και μετά από 2 ώρες ταλαιπωρία δεν είδαμε πολλά στην πόλη των Συρακουσών, παρά μόνο το νησί της Ορτυγίας όπου και περάσαμε το βράδυ.

Ευτυχώς είχαμε προλάβει νωρίς το πρωί και επισκεφθήκαμε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους. «Αυτί του Διονύσου» και «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο», επιβάλλεται να επισκεφθείς.

Το Αρχαίο θέατρο των Συρακουσών ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά θέατρα της αρχαιότητας
Αρχαίο θέατρο των Συρακουσών
Το λεγόμενο “Αυτί του Διονυσίου” στα λατομεία των Συρακουσών

Ορτυγία

Η γέφυρα Umpertini, συνδέει τη σημερινή Συρακούσα με το γραφικό νησάκι της Ορτυγίας. Κάποτε ήταν ένα καλά οχυρωμένο φρούριο με τρεις μεγάλες πύλες. Σήμερα είναι η καρδιά του ιστορικού κέντρου και το καμάρι -δικαίως- των Συρακουσών. Η περιήγηση στο νησί αποτελεί πραγματικά μία μοναδική εμπειρία. Κάνε βόλτα στο παραθαλάσσιο κομμάτι και απόλαυσε το Ιόνιο Πέλαγος, που αγκαλιάζει το νησί του μύθου και της ιστορίας. Εδώ το φαγητό είναι πραγματική εμπειρία ζωής, οπότε pasta και όστρακα είναι must. Επίλεξε κάποιο από δεκάδες μαγαζιά που υπάρχουν δεξιά και αριστερά της Cosco Giacomo Matteotti.

*Για ποτό στο Barcollo. Έχει εξαιρετικό Aperitivo και πολύ οικονομικό.

Για του λόγου το αληθές, pasta με pesto, πατατούλες φούρνου, μπρουσκέτες, pizza και Negroni

**Προσοχή στο παρκάρισμα. Είναι πολύ λίγα τα σημεία που επιτρέπεται. Εμείς βρήκαμε ένα από αυτά και παρκάραμε όλο το βράδυ στον παραλιακό δρόμο που ακολουθείς για να βγεις από το νησί. Καλό θα ήταν όμως, να ρωτήσεις κάποιον ντόπιο.

Νότο

Στο Noto η άνοιξη λένε πως είναι αλλιώς. Το μέρος στολίζεται και μοιάζει με σωστό παραμύθι. Εμείς αν και φθινόπωρο τον αγαπήσαμε εξίσου. Ανεβήκαμε στη Santa Chiara όπου στην κορυφή της από μία μεγάλη ταράτσα, βλέπεις πιάτο όλο το στολίδι του μπαρόκ- κέντρο του. Είναι μοναδικό σημείο για φωτογραφίες αφού έχεις θέα 360 μοίρες. Μην παραλείψετε ένα πέρασμα από την Παλιά Αγορά, όπου παλαιότερα υπήρχαν πολλά κρεοπωλεία και αρτοποιεία και τώρα τα περισσότερα έχουν αντικατασταθεί από καταστήματα που μπορείτε να τσιμπήσετε κάτι ή να πιείτε τον καφέ σας.

Άποψη του κέντρου της πόλης Νότο από την ταράτσα της Chiesa Santa Chiara.

**Αν πάτε άνοιξη μη φύγετε χωρίς να φωτογραφίσετε τον πεζόδρομο που στολίζεται με φυτά σχηματίζοντας ένα νοερό πολύχρωμο χαλί!

Μοντίκα

Μοντίκα ή αλλιώς η πόλη της σοκολάτας. Όχι όμως αυτής που ξέρετε αλλά μίας άλλης εκδοχής που παράγεται από δέντρα, με παρόμοιο τρόπο που εφάρμοζαν οι Αζτέκοι. Η παραγωγή της συγκεκριμένης σοκολάτας παραμένει μέχρι σήμερα μυστική, οπότε γι αυτό το λόγο και μόνο αξίζει να τη δοκιμάσετε! Η πόλη αποτελείται από τη «Modica Alta» (Άνω Modica) και «Modica Bassa» (Κάτω Modica). Και τα δύο επίπεδα είναι πλούσια σε μπαρόκ κτίρια.

Μόντικα, η κρυμμένη πόλη της σοκολάτας

**Οι παραγωγοί της σοκολάτας συνδυάζουν την πάστα με ζάχαρη, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι καυτή και να λιώνει μέσα στη σοκολάτα, αλλά να μένει στην επιφάνεια και να δίνει απίστευτα τραγανή υφή.

Ραγκούσα

Δυστυχώς εδώ δεν προλάβαμε να μείνουμε πολύ. Αρκεστήκαμε σε μία βόλτα στο κέντρο της Ragusa Ibla. Αν το Noto είναι η μεγαλειώδης εικόνα του μπαρόκ η Ragusa είναι η ψυχή του. Ένα παραμυθένιο σκηνικό ονειρεμένης ομορφιάς ξεδιπλώνεται μπροστά σου όταν αγναντεύεις την Ragusa Ibla, την Ήβλα των αρχαίων, από τον αντικρυνό λόφο την Ragusa Superiore. Γραφικά σοκάκια με παραδοσιακά σπιτάκια, όμορφα πάρκα, εκκλησιές που μοιάζουν σαν ψεύτικες και νομίζεις ότι από κάπου θα ξεπροβάλει ο Commissario Montalbano- ο θρυλικός ήρωας του Andrea Camilleri- και η παρέα του.

Έννα

Μία γρήγορη στάση και εδώ. Δύο ωρίτσες ήταν αρκετές για να περιπλανηθούμε στα στενά της και να απολαύσουμε τη μαγεία της. Εδώ πρέπει να πούμε πως ήμασταν τυχεροί αφού λόγω των γιορτών που ακολουθούσαν είχαν στολίσει παντού! Οι πανοραμικές φωτογραφίες από το μπαλκόνι της πλατείας που κάτω της… είναι γκρεμός, ήταν μαγικές!

Photo αρχείου του Italy Magazine

*Ώρα για Aperitivo! Εμείς, προτιμήσαμε -όπως πάντα!- δροσερό Negroni και χειροποίητες bio σισιλιάνιες πίτες, στο Paccamora Bio Bar στην πλατεία.

**Η Έννα είναι χτισμένη στην κορυφή ενός βουνού με αρκετό υψόμετρο. Στη θέα της όταν φτάναμε, δεν σας κρύβω πως μου κόπηκε η ανάσα. Ήταν βράδυ, με κρύο και ομίχλη που είχε κάτσει όλη πάνω της, κάνοντας το θέαμα τρομακτικό! Ευτυχώς όσο πλησιάζαμε στην πόλη, αποζημιώθηκα!

Κορλεόνε

Το χωριό που γέννησε τους περισσότερους Σικελούς μαφιόζους. Εκεί δηλαδή που κατά κάποιο τρόπο άνθισε η Μαφία. Αυτή που βέβαια σήμερα, δεν υπάρχει πουθενά. Τουλάχιστον όχι με τρόπο τέτοιο που να γίνεται ορατή σε όλους εμάς, τους «κοινούς θνητούς». Κατά τα άλλα ένα χωριό ήρεμο και γραφικό. Αλλά μόνο αυτό. Μην περιμένετε να δείτε έναν άλλο «Νονό» με ριγέ κουστούμι να τριγυρνά στους δρόμους, θα απογοητευθείτε. Το πολύ-πολύ να δείτε κάνα δύο αυστηρούς τύπους με χρυσά δόντια, δαχτυλίδια και πανάκριβα σπορ αυτοκίνητα, να σταματούν σε φαρμακεία και τράπεζες να κάνουν τις δουλειές της καθημερινότητάς τους.

Απλές καθημερινές εικόνες. Πολυτελή αυτοκίνητα έξω από φαινομενικά ετοιμόρροπα σπίτια. Καλώς ήρθατε στο χωριό του Κορλεόνε…

**Στο χωριό λειτουργεί το «Αnti Mafia» μουσείο. Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό και οι πολυσέλιδες δικογραφίες γνωστών υποθέσεων είναι μερικά από εκθέματα. Το σημαντικότερο όμως είναι οι ιστορίες που μαθαίνει κανείς δια στόματος των νεαρών ξεναγών του, αφού οι γηραιότεροι ακόμα διατηρούν την περίφημη «ομερτά», η οποία κατά τους ντόπιους δεν σημαίνει «δεν ξέρω, δεν ακούω, δεν μιλάω», αλλά «δεν θέλω να ξέρω».

Αγκριτζέντο

Η Κοιλάδα των Ναών στον Ακράγαντα

Η πόλη είναι τεράστια και εμείς λόγω χρόνου δεν προλάβαμε να την δούμε. Επισκεφθήκαμε όμως την περίφημη «Κοιλάδα των Ναών». Πρόκειται για ένα μοναδικό φυσικό τοπίο γεμάτο επιβλητικά μνημεία, ελιές και αμυγδαλιές βρίσκεται στην αρχαία πόλη του Ακράγαντα. Ουσιαστικά είναι ένας αρχαιολογικός χώρος 12 χιλιομέτρων, με 7 ναούς δωρικού ρυθμού που διασώζονται ως σήμερα και εκτείνεται κατά μήκος μιας πετρώδους ράχης στο νότο της Αγκριτζέντο, της σύγχρονης πόλης δηλαδή του Ακράγαντα.

Παλέρμο

Τελευταίο και καλύτερο! Ολοζώντανη πόλη με έντονους ρυθμούς! Το Παλέρμο είναι αλλόκοτα όμορφο και αναμφισβήτητα η πιο ζωντανή πόλη της Σικελίας. Ακόμα και με τα κακοφτιαγμένα και παράνομα κτίρια που εμφανίστηκαν την εποχή που η μαφία είχε τον έλεγχο της πόλης, όλο και κάτι βρίσκεις για να το αγαπήσεις.

** Κάθε Κυριακή πρωί στο κέντρο της πόλης φιλοξενείται το πιο πολύχρωμο παζάρι που έχετε δει, το φημισμένο Ballero. Δοκιμάστε οπωσδήποτε τα φαγητά που σερβίρουν τα αναρίθμητα μικρά μαγαζάκια. Μπορεί να μην έχουν ταμπέλες και στολίδια, θα εντοπίσετε όμως σίγουρα από τις απίθανες μυρωδιές τους!

** Εμείς φάγαμε εκπληκτικά οστρακοειδή στο Osteria Ballaro, σνακ στο χέρι στο Antica Focacceria San Francesco ( κάτι σαν τη Μέκκα της Σικελίας) και κάναμε στέκι μας για ποτά και cocktails, το Boteghe Colletti.

Osteria Ballaro
Boteghe Colletti. Οι υποφαινόμενοι πίσω μου, είναι ο ιδιοκτήτης με την παρέα του, με τους οποίους προφανώς και, γίναμε «φίλοι»!

**Οι λάτρεις της ταινίας του «Νονού» επιβάλλεται να βγάλουν φωτογραφία στα σκαλιά του Teatro Massimo Vittorio Emanuele όπου σκοτώθηκε ο Αλ Πατσίνο στην τελευταία σκηνή της ταινίας.

** Κεντρικότατο σημείο η πιάτσα Quattro Canti. Οι ντόπιοι τη λένε και θέατρο του ήλιου. Mια μπαρόκ, οχτάγωνη πλατεία στην οποία συναντώνται οι ιστορικές συνοικίες Vucciria, Kalso, Albergheria και Capo. Η καρδιά του ιστορικού κέντρου.

**Must βόλτα στη Via Maqueda. Ο κεντρικός αυτός δρόμος αυτός μοιάζει να φιλοξενεί όλα τα χρώματα, τις γεύσεις και αρώματα της Σικελίας.

Παλέρμο

Γενικά tips

1. Το μεσημέρι η Σικελία είναι σα να πέφτει σε λήθαργο. Ο κόσμος εξαφανίζεται και οι δρόμοι ερημώνουν. Παντού και πάντα. Τα παράθυρα κλείνουν και οι Σικελοί ξεκουράζονται με την οικογένειά τους στα σπίτια τους, no matter what.
  2. Μην περιμένετε τρελά ξενύχτια όπως στην Ελλάδα. Σε γενικές γραμμές τα bar τους κλείνουν το αργότερο ως τις 3.
  3. Δώστε βάση στην επαρχιακή Σικελία! Τα χωριά τους, τα βουνά τους, οι πεδιάδες τους και όλη η επαρχία γενικότερα είναι αυτή που πραγματικά αξίζει κανείς τον κόπο να γνωρίσει, οπότε αποφύγετε τους βαρετούς αυτοκινητόδρομους και επιλέξτε τα επαρχιακά οδικά δίκτυα!
    Σπίτι στην επαρχιακή Σικελία, λίγα χιλιόμετρα μετά το χωριό Κορλεόνε
  4. Από φαγητό δοκιμάστε όπωσδήποτε: Pasta με φιστίκι, καπονάτα (μελιτζάνα με γλυκόξινη σάλτσα ντομάτας, ελιές και κάππαρη), cannoli (λεπτά φύλλα ζύμης που πλάθονται σαν σωλήνας, τηγανίζονται και όταν κρυώσουν γεμίζονται με τυρί ρικότα ή γλυκιά κρέμα), αραντσίνι (κροκέτες με μια τραγανή κρουστά, που κρύβουν μέσα τους ένα σπυρωτό ριζότο με μια λαχταριστή γέμιση) και κασσάτα (ένα παραδοσιακό γλύκισμα με παντεσπάνι, ρικότα και φιστίκι).
  5. Από ποτά εννοείται να πιείτε Negroni μιας και πρόκειται για σπεσιαλιτέ αλλά και κρασιά από την Αίτνα και την περιοχή Μαρσάλα.
    Η αυλή του «First» Lounge Bar στην Κατάνια. Ότι πρέπει για μία στάση για cocktails.
  6. Αν πάτε καλοκαίρι καλό θα ήταν να επισκεφθείτε και τα νησιά του Αιόλου που εμείς λόγω συνθηκών δεν καταφέραμε να δούμε.
  7. Δεν έχετε τίποτα απολύτως να φοβηθείτε. Αφεθείτε, χαλαρώστε και απολαύστε το! Οι Σισιλιάνοι είναι χαμογελαστοί, φιλόξενοι και χαβαλέδες!
    Εμείς, του δώσαμε και κατάλαβε!
  8. Οι Σικελοί ως λαός, φλερτάρουν! Όχι απαραίτητα με την έννοια του ερωτικού καλέσματος. Φλερτάρουν γιατί αυτό δίνει χαρά στη ζωή τους. Είναι εκδηλωτικοί, γελάνε, τραγουδάνε, χορεύουν. Ζουν…!
  9. Ετοιμαστείτε για συστάσεις! Σε όποιον και αν πείτε ότι έρχεστε από την Ελλάδα θα ζητήσει σίγουρα συστάσεις για το ποια μέρη της χώρας μας αξίζει να επισκεφθεί. Γενικά έχουν μεγάλη αδυναμία σε εμάς τους Έλληνες και στη χώρα μας.
  10. Οργανώστε το ταξίδι σας με τη βοήθεια ενός πρακτορείου που μπορεί να φροντίσει για τα εισιτήρια και τη διαμονή σας, με καλύτερες τιμές.Εγώ μαζί μου σε αυτό το υπέροχο ταξίδι είχα την ομάδα του Atlantides Travel