Για πολλούς ο καφές αποτελεί το «ξυπνητήρι» τους, δεν μπορούν να λειτουργήσουν και να ξεκινήσουν τη μέρα τους χωρίς μια κούπα από αυτόν. Για άλλους είναι απαγορευμένο είδος. Παρολ’αυτά κάποιες έρευνες αποδεικνύουν ότι δεν είναι τόσο βλαβερός όσο λένε.
Ο Ιπποκράτης είπε , «Αφήστε τα τρόφιμα να είναι φάρμακο και το φάρμακο να είναι η τροφή.»


Ας δούμε 5 ευεργετικές ιδιότητες του καφέ που ίσως δεν γνωρίζαμε…

Κάνει καλό στον εγκέφαλο μας

Με τον καφέ μειώνονται οι πιθανότητες για ανάπτυξη της άνοιας και της νόσου Αλτσχάιμερ αργότερα στη ζωή μας , σύμφωνα με μια μελέτη του 2009 . Μια άλλη μελέτη που έγινε σε αρουραίους διαπίστωσαν ότι μόνο η μυρωδιά του καφέ συνέβαλε στη μείωση του στρες που συνδέεται με την απώλεια του ύπνου .

Κάνει καλό στο δέρμα μας
Η κατανάλωση καφέ μπορεί να σας προστατέψει από κάποιες μορφές καρκίνου του δέρματος. Μια μελέτη στο περιοδικό Cancer Research , που εξέτασε ειδικά την καφεΐνη στον καφέ έδειξε ότι όσοι έπιναν καφέ είχαν χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν βασικοκυτταρικό καρκίνωμα .

Μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου του στόματος
Παρά το γεγονός ότι είναι περιορισμένες οι μελέτες σχετικά με την κατανάλωση καφέ και το μειωμένο κίνδυνο καρκίνου , μια πρόσφατη μεγάλη μελέτη διαπίστωσε ότι τα άτομα που έπιναν τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 50 τοις εκατό χαμηλότερο κίνδυνο για θανάτου από καρκίνο του στόματος σε ένα διάστημα 25 χρόνων.

Βοηθά το αναπαραγωγικό σύστημα
Αν υπάρχει ένα ρόφημα για να μειώσει τον κίνδυνο του καρκίνου του προστάτη , και τον καρκίνο του ενδομητρίου , αυτό είναι ο καφές. Μια μελέτη του 2011 διαπίστωσε ότι οι άνδρες που καταναλώνουν τουλάχιστον έξι ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα μείωναν τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη κατά 20 τοις εκατό. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cancer Epidemiology, διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν περισσότερα από τέσσερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 25 τοις εκατό χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του ενδομητρίου .

Μειώνει τον κίνδυνο θανάτου
Είναι ιδανικός για άτομα με ορισμένες χρόνιες παθήσεις, όπως καρδιακή νόσο και διαβήτη , σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη του 2012 . Στην πραγματικότητα , η μελέτη διαπίστωσε ότι όσο περισσότερο καφέ ( τρία ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα ) πίνετε , τόσο χαμηλότερος ο κίνδυνος του θανάτου , ανεξάρτητα από το αν οι συμμετέχοντες έπιναν καφεΐνη ή ντεκαφεϊνέ καφέ. Τα ευρήματα ήταν παρόμοια με μια άλλη μεγάλη μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2008