Πως μπορούμε να προετοιμάσουμε το παιδί μας για το νέο του ξεκίνημα στο Δημοτικό;

Ένα ξεχωριστό γεγονός αποτελεί, η πρώτη επαφή του παιδιού με το δημοτικό, τόσο για το ίδιο όσο και για τους γονείς του και πολύ συχνά οι «πρώτες» εντυπώσεις είναι καθοριστικές σε μεγάλο βαθμό για την μετέπειτα στάση του απέναντι στο σχολείο και στη μάθηση. Η είσοδος του παιδιού στο δημοτικό, αποτελεί μια σημαντική αλλαγή στη ζωή του και, όπως συμβαίνει με κάθε αλλαγή, είναι φυσικό να συνοδεύεται από κάποιο άγχος, έναν βαθμό ανησυχίας. Οι πληροφορίες που έρχονται στα αυτιά του νηπίου για το τι σημαίνει «δημοτικό», «δάσκαλος», «μαθήματα», «μελέτη» κτλ., χωρίς καν το ίδιο να το επιδιώξει, είναι από πολλές πηγές, είτε από αδέλφια, συνομήλικους, είτε από παππούδες και γιαγιάδες, είτε τέλος από την τηλεόραση και την γειτονιά. Τις περισσότερες φορές όμως όλες αυτές μαζί είναι αντικρουόμενες και του δημιουργούν επιπλέον σύγχυση και απορίες. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι πιο αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ένα παιδί είναι οι γονείς του, επειδή αυτούς εμπιστεύεται περισσότερο, με αυτούς συνδέεται με έντονο συναισθηματικό δεσμό και μέσα από αυτούς έχει πραγματοποιηθεί η πρώτη του συνάντηση με τις αξίες και τους κανόνες της κοινωνίας. Για να διατηρήσετε λοιπόν αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης, θα πρέπει πρωτίστως εσείς να λάβετε σχετική ενημέρωση, έτσι ώστε να απαλλαχθείτε από τους δικούς σας φόβους και στη συζήτηση με το παιδί σας να είστε αληθινοί και πειστικοί. Εμείς συναντήσαμε την Ελευθερία Γενούζη, λογοθεραπεύτρια και Ιδιοκτήτρια του κέντρου Λογοθεραπείας «Ελευθερία Λόγου» και μας είπε όλα όσα θέλετε να ξέρετε!

Πως θα βοηθήσω στη μετάβαση του παιδιού μου στο δημοτικό σχολείο;

• Αφουγκράζομαι τους φόβους και τις αγωνίες του παιδιού μου, οι οποίες συχνά εκδηλώνονται και με μη λεκτικό τρόπο (π.χ. ανορεξία, διαταραχές στον ύπνο, προβλήματα συμπεριφοράς)

• Με αφορμή μια ζωγραφιά, ένα παραμύθι, μία διαφήμιση ή ένα σχόλιο από έναν συγγενή, συζητώ μαζί του, προκαλώ ερωτήματα, το αφήνω να εκφράσει τις ανησυχίες και τις απορίες του, δεν τις υποτιμώ και δε γελώ μαζί τους όσο «κουτές» ή αστείες κι αν μου φαίνονται.

• Το βοηθώ να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, αποδεχόμενος εγώ πρώτα και υιοθετώντας τους κανόνες της, κανόνες που σχετίζονται με τη συνύπαρξη (ακούω, μιλάω ευγενικά, δε διακόπτω, βοηθώ, μοιράζομαι κ.τ.ό.) και τη μάθηση.

• Αν συναντήσω δυσκολίες στη φάση του αποχωρισμού μας, δεν προσπαθώ να το ξεγελάσω και δεν απομακρύνομαι, όταν έχει στρέψει αλλού την προσοχή του, αλλά του εξηγώ με αποφασιστικό τρόπο ότι στο σχολείο θα πάει, όπως κάνουν άλλωστε όλα τα παιδιά της ηλικίας του και όπως η μαμά και ο μπαμπάς πηγαίνουν στη δουλειά τους.

Camp! Και φέτος, στο κέντρο «Ελευθερία Λόγου», θα λειτουργήσουν τμήματα προετοιμασίας για τα παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α’ Δημοτικού. Αφορά όλα τα παιδάκια που έχουν ολοκληρώσει τη φοίτηση τους στο Νηπιαγωγείο!

 

Κλεισόβης 54, Καλλίπολη, Άγ Νείλος Τ: 2104537820

Facebook: Ελευθερία ΛΟΓΟΥ Κέντρο ειδικών θεραπειών Μελέτης στον Πειραιά