Είναι σαφές ότι οι σύγχρονες κοινωνίες χρειάζονται δραματική μεταβολή στην κατανάλωση ενέργειας, στα πρότυπα παραγωγής και διαβίωσης, στην οικονομική οργάνωσή τους και στη φιλοσοφία συνύπαρξης του ανθρώπου με τη φύση, ώστε να αποτραπεί η οριστική και καταστροφική μεταβολή του κλίματος. 

Η ενέργεια και η παραγωγή της από ορυκτά καύσιμα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αιτίες της κλιματικής μεταβολής. Αν εφαρμοστεί η ενεργειακή μετάβαση σε 100% ανανεώσιμη ενέργεια θα μειώσει τη ρύπανση, θα αυξήσει την ενεργειακή ανεξαρτησία του πλανήτη και την ασφάλεια εφοδιασμού, ενώ παράλληλα θα κινητοποιήσει τους πολίτες ώστε να έχουν ένα πιο ενεργητικό ρόλο στην κοινωνία.  

Η οργάνωση της καθημερινής ζωής, της επιχειρηματικότητας και του εμπορίου θα πρέπει να γίνεται έτσι ώστε ένα σημαντικό μέρος της μεταφοράς εμπορευμάτων να πραγματοποιείται με τρένα και μάλιστα ηλεκτροκίνητα. Οι υπόλοιπες μεταφορές μπορούν να γίνονται με  αυτοκίνητα, φορτηγά, πλοία και αεροσκάφη υπό την προϋπόθεση ότι και αυτά θα αντικαθίστανται σταδιακά από οχήματα με κινητήρες μηδενικών εκπομπών ρύπων. 

Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου και πώς συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή;
– Ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες συμβάλλουν στην εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου;
– Πώς επηρεάζει το κλίμα μια βόλτα με το αυτοκίνητο;
– Με ποιους τρόπους τα οχήματα, τα τρένα, τα αεροπλάνα και τα πλοία μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών;
– Είναι σε θέση ο άνθρωπος να πετύχει τη μεταστροφή της κλιματικής αλλαγής;
 

Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που οι μαθητές καλούνται να διερευνήσουν στο νέο πρόγραμμα – πρόκληση που δημιούργησαν η Βιβλιοθήκη και το UΤech Lab του Ιδρύματος Ευγενίδου, γεμάτο ανακαλύψεις για τη σχολική τάξη. Πρόκειται για μια δημιουργική και καινοτόμα πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ευγενίδου που αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση, των μαθητών/τριών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το κλίμα, στον σχεδιασμό και εφαρμογή έργων που ενημερώνουν τα παιδιά και τους νέους για την κλιματική αλλαγή και τις λύσεις στο πρόβλημα αυτό, και τελικά στην εν γένει εκπαίδευσή τους με απώτερο σκοπό την προώθηση της δίκαιης μετάβασης προς μια οικονομία χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και ανθεκτική στην κλιματική αλλαγή.

Εκπαιδευτικοί στόχοι του Προγράμματος “Book Laβ Challenge”, για ηλικίες 12-18 ετών, που συνδιοργανώνεται από την Βιβλιοθήκη και το UTech lab του Iδρύματος Ευγενίδου και που παρουσιάστηκε από τις επιστημονικές Υπευθύνους κ.κ. Χ. Μπρίντεζη και Μ. Μανωλοπούλου, στις 11/10/2022, σε εκπαιδευτικούς Γυμνασίων και Λυκείων, κατόπιν πρόσκλησης της ΔΔΕ Δ’ Αθήνας είναι:

– Η στήριξη των μαθητών/τριών στη διαδικασία ανακάλυψης της γνώσης μέσα από την έρευνα και την ανάλυση-σύνθεση των δεδομένων.
– Η εξοικείωση και η ευαισθητοποίηση σε επίκαιρα θέματα που αφορούν το Περιβάλλον και την Τεχνολογία.
– Η καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων και η ανάπτυξη της δημιουργικότητας.
– Η ολοκλήρωση ενός project από τους μαθητές μέσω της ενεργής και ομαδικής εργασίας.

To πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί σε διαθεματικά προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στο σχολικό μάθημα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»

Είναι η δική σου στιγμή να μάθεις πώς μπορούμε να κάνουμε έναν κόσμο πιο «πράσινο»…

Είναι η δική μας στιγμή.