Είναι αδιαμφισβήτητα καταξιωμένος στο χώρο. Η δουλειά του είναι αυτή εξάλλου που μιλάει όλα αυτά τα χρόνια, οπότε δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Μας αιφνιδιάζει πάντα με τις καυστικές του απαντήσεις και μας ανοίγει την καρδιά του για ακόμη μία φορά μιλώντας με άνεση και χωρίς κόμπλεξ για τα πάντα! Ο Γιώργος Παρτσαλάκης σε μία άκρως απολαυστική κουβέντα μιλά για την καλλιτεχνική του πορεία στο εθνικό θέατρο, στην Επίδαυρο αλλά και στα σίριαλ που συμμετείχε και μέσα από αυτά τον αγαπήσαμε ακόμα περισσότερο όπως  «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή», «Τατουάζ» αλλά και «8 Λέξεις». Η κουβέντα μας ξεκίνησε με αφορμή την αδελφική του φίλη Κάτια Δανδουλάκη… Καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε τη…  

της Φωτεινής  Δημητριάδου

«Με την Κάτια Δανδουλάκη γνωριστήκαμε το 1976 στην Κρήτη. Συγκεκριμένα, στην Εταιρεία Θεάτρου Κρήτης. Από τότε λοιπόν, διατηρούμε μια αδελφική και μακροχρόνια φιλία. Είναι ένας άνθρωπος ευγενικός, υπομονετικός, με αξιοπρέπεια και ήθος, και κυρίως αγαπάει το θέατρο, αλλά και τους συναδέλφους της. Είναι πολύ δοτική και με έντονη προσωπικότητα. Είναι εξαιρετική ηθοποιός ενώ σου εμπνέει εμπιστοσύνη πάνω στην σκηνή. Έχουμε δουλέψει αρκετές φορές μαζί, απολαμβάνοντας πολλές και καλές συνεργασίες. Μεταξύ αυτών θα αναφερθώ στις καλύτερες κατά την άποψη μου! Πρώτη μας δουλειά ήταν «Η ΠΑΝΟΡΓΙΑ» στην Κρήτη, στη συνέχεια στο θέατρο ΔΙΟΝΥΣΙΑ με την παράσταση «ΑΜΠΡΑ-ΚΑΤΑΜΠΡΑ», ενώ η καλύτερη όλων ήταν η παράσταση που ανέβηκε στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη, «ΕΞΥΠΝΑ ΜΙΚΡΑ ΨΕΜΑΤΑ» η οποία είχε συζητηθεί πολύ!»

Θα ήθελες  να συνεργαστείς με το Εθνικό Θέατρο;

Είχα την χαρά και την τιμή να με δει σε κάποια παράσταση ο Μινωτής, αφού πρώτα είχε ακουστεί το όνομα μου ως ηθοποιός. Μου πρότεινε συνεργασία που κράτησε 15 χρόνια στο Εθνικό Θέατρο. Η εμπειρία ήταν μεγάλη και ουσιαστική. Φυσικά αν μου γινόταν πρόταση θα ξανάπαιζα, γιατί είναι ένα μεγάλο σχολείο για εμάς τους ηθοποιούς το Εθνικό!

Έχεις κάνει πολλές πετυχημένες τηλεοπτικές σειρές. Υπάρχουν κάποιες που να ξεχωρίζεις;

Η αλήθεια είναι ότι πράγματι είμαι τυχερός γιατί έχω συμμετάσχει σε πολλές πετυχημένες τηλεοπτικές σειρές. Ξεχωρίζω όμως τρεις. Το «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή», το «Τατουάζ» και τις «8 Λέξεις». Αυτές για μένα αποτελούν ορόσημο στην τηλεοπτική μου πορεία!

Λόγω Covid-19 έχουν παγώσει τα πάντα. Εσύ πως το βιώνεις; 

Ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, δεν το αμφισβητεί κανείς. Όμως, δόξα το Θεό εγώ και κάποιοι συνάδελφοι μου είμαστε τυχεροί γιατί παρά τον Covid-19, με μεγάλη προσοχή και τις απαραίτητες προϋποθέσεις μπορούμε και δουλεύουμε. Τώρα μελλοντικά… βλέπουμε τι μέλλει γενέσθαι! Ευελπιστώ όπως όλοι για το καλύτερο!

Πολιτισμός- Πολιτική- Εξουσία, είναι τρεις διαφορετικές έννοιες. Εσένα ποια σε αντιπροσωπεύει περισσότερο;

Μα φυσικά ο Πολιτισμός! Πρέπει να ξέρετε ότι ο πολιτισμένος λαός μπορεί να αντιμετωπίσει την οποιαδήποτε κρίση και δυσκολία  ανά πάσα στιγμή και ώρα. Αν δεν υπάρχει Πολιτισμός δεν υπάρχει τίποτα!

Το «Σ.Ε.Η.» πιστεύεις ότι βρίσκεται δίπλα στον ηθοποιό όταν χρειαστεί ή έχει μόνο συνδικαλιστικό χαρακτήρα;

Όταν επικρατεί κρίση στην Ελλάδα το «Σ.Ε.Η.» τι να κάνει; Πώς να βοηθήσει τους συνταξιούχους ηθοποιούς; Πρέπει από κάποια γωνιά του κόσμου να γίνει κάποια ανατροπή ώστε να μπορέσουμε να κινηθούμε όλοι ανθρώπινα.

Το «Σ.Η.» πιστεύεις ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή του ηθοποιού και ίσως είναι πιο οργανωμένο από το «Σ.Ε.Η.»;

Σαφώς και είναι το «Σ.Η.» πιο οργανωμένο και πιο αποτελεσματικό από το «Σ.Ε.Η.» γιατί είναι ιδιωτική πρωτοβουλία της Άννας Φόνσου. Με αυτό τον  τρόπο μπορεί ο καθένας να πάει να καθίσει εκεί, να δημιουργήσει και να συζητήσει ότι τον απασχολεί. Θεωρώ ότι είναι μια θεϊκή ενέργεια αυτό που ίδρυσε η Άννα Φόνσου και της αξίζει ένα μεγάλο μπράβο!

Κατά την άποψη σου το Εθνικό Θέατρο έχει μια άλλη βαρύτητα συγκριτικά με τις άλλες θεατρικές σκηνές και αν ναι, ποια είναι η βασικότερη διαφορά;

Το  Εθνικό Θέατρο έχει τη δυνατότητα να ανεβάσει παραστάσεις που ένας παραγωγός δεν μπορεί να ανεβάσει λόγω του ότι υπάρχουν έργα πολυδάπανα και πολυπρόσωπα. Ενώ το Εθνικό Θέατρο μπορεί να υπερασπιστεί συγγραφείς, να δημιουργήσει  ηθοποιούς, να προτείνει πράγματα. Αυτή είναι η τόσο σημαντική και βασική διαφορά ανάμεσα στο Εθνικό Θέατρο και στις θεατρικές σκηνές!

Η Επίδαυρος είναι ένας ιερός χώρος, από τον οποίο έχουν περάσει ιερά τέρατα της υποκριτικής τέχνης. Σήμερα πιστεύεις ότι έχει ίσως αλλοιωθεί αυτός ο χώρος που λέγεται Αρχαίο Θέατρο;

Οτιδήποτε σπουδαίο γίνεται στον Ελλαδικό χώρο που έχει σχέση με την Επίδαυρο μπορεί να παρουσιάζεται ανεπιφύλακτα. Ότι όμως έχει σχέση με πρωτοποριακά θεάματα είναι απαγορευτικό, γιατί γίνονται σοβαρές δουλειές και δεν είναι πειραματικός χώρος. Ο χώρος αυτός πρέπει να φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού. Η Επίδαυρος είναι ιερός χώρος και επιβάλλεται σεβασμός και εκτίμηση από όλους μας!

Ποια η άποψη σου για τις διασκευές κάποιων θεατρικών έργων;

Βεβαίως και να γίνονται, αλλά με κάποια ευλάβεια και προσοχή ως προς τα κείμενα του εκάστοτε θεατρικού έργου.

Που δίνεις περισσότερη βαρύτητα στην κριτική του κόσμου ή στην κριτική των κριτικών θεάτρου;

Δίνω μεγάλη βαρύτητα σε όλες τις κριτικές, από όπου και αν προέρχονται, τις επεξεργάζομαι και αναλόγως αντιδρώ.

Ποια είναι η μεγαλύτερη φιλοδοξία που έχεις;

Να είναι γερά τα παιδιά μου.

Ποια η άποψη σου για τους συναδέλφους σου που ασχολούνται παράλληλα και με την Πολιτική;

Υπάρχουν άνθρωποι σπουδαίοι στο Ελληνικό Θέατρο όπως ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, ο οποίος έχει τόσα προσόντα και γνώσεις που αν δεν βρίσκονταν στο θέατρο και ήταν στη Βουλή θα μπορούσε να προσφέρει πολλά και πολύ εποικοδομητικά. Θέλω να πω, πως αν έχεις να προσφέρεις κάτι να το προσπαθήσεις, αν πάλι όχι, καλύτερα ασχολήσου μόνο με το θέατρο και την τέχνη σου.