Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά και δη την παράδοση των τριών πρώτων σταθμών.

Οι τρεις πρώτοι σταθμοί, από το σύνολο των έξι που προβλέπει η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, είναι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», ενώ στόχος είναι να έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούλιο.

Justin Main for Unsplash

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη διαχείριση των εκδοτηρίων
Ήδη η ΣΤΑΣΥ «τρέχει» τις απαιτούνται διαδικασίες, ενώ χθες, 24 Ιουνίου, ανήρτησε τη σχετική πρόσκληση υποβολής προσφοράς για την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας και διαχείρισης των εκδοτηρίων για τους τρεις σταθμούς. Η ΣΤΑΣΥ αναμένει την κατάθεση σφραγισμένης προσφοράς για τη διαχείριση και λειτουργία των εκδοτηρίων στους τρεις σταθμούς της γραμμής 3 του Μετρό («Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια»,) σύµφωνα µε τις τεχνικές προδιαγραφές και την τιµολογιακή πολιτική που θα καθορίζεται αποκλειστικά από τον ΟΑΣΑ.

Τα εκδοτήρια, όπως αναφέρεται στην πρόσκληση, θα λειτουργούν το διάστημα Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 6:00 µε 22:00.

Συγκεκριμένα, η ΣΤΑΣΥ αναθέτει στον ανάδοχο την πώληση τίτλων μεταφοράς επιβατών (έκδοση εισιτηρίων και επαναφόρτιση εισιτηρίων και καρτών), καθώς και την παροχή υπηρεσιών, συναφών προς την επιβατική μεταφορά από τις θυρίδες έκδοσης των τριών νέων σταθµών. Οι προς πώληση τίτλοι µεταφοράς επιβατών αφορούν στο σύνολο των ισχυόντων προϊόντων κοµίστρου τύπου AthenaTicket και AthenaCard, όπως αυτό καθορίζεται από τον ΟΑΣΑ.

Η συνολική διάρκεια εκτέλεσης της σύµβασης δεν θα υπερβαίνει τους τρεις μήνες, ενώ η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 24.800 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Υποβολή προσφοράς
Η προσφορά θα υποβληθεί σε σφραγισµένο φάκελο µέχρι την 29-06-20 ηµέρα ∆ευτέρα και ώρα 11.00 στο Γραφείο Κεντρικής Γραµµατείας της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Αθηνάς 67.

Το έργο της επέκτασης στον Πειραιά
Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά περιλαμβάνει συνολικά έξι σταθμούς: «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ως εξής:

Αγία Βαρβάρα: Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγία Ελεούσα)

Κορυδαλλός: Πλατεία Ελευθερίας

Νίκαια: Πλατεία Ελ. Βενιζέλου

Μανιάτικα: Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη

Πειραιάς: Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ).

Δημοτικό Θέατρο: Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ολοκλήρωση του έργου – ήτοι η παράδοση του συνόλου των έξι γραμμών της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά – δεν αναμένεται πριν το 2022.

Όταν το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά ολοκληρωθεί, αναμένεται να εξυπηρετεί 115 χιλιάδες πολίτες και να μειώσει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 23.000 σε ημερήσια βάση. Μάλιστα, βάσει των υπολογισμών, η διαδρομή λιμάνι Πειραιά – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα πραγματοποιείται μέσα σε 55 λεπτά.

Το έργο σε αριθμούς
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.